Van Portomarín naar Palas de Rei

13 mei 2023 - Palas De Rei, Spanje

Gisteravond een bezoek gebracht aan het Italian streetfood restaurant aan de hoofdstraat van Portomarín, samen met "Ryanair"Paul en zijn vrienden. Ook nog per whatsapp contact gehad met Luc en Annick, zij liggen 1 dag achter maar waarschijnlijk treffen we ons in SdC.

Vanmorgen om half acht aan de wandel, eerst omhoog uit het dal van het stuwmeer op ca. 350 meter naar de Alto de Hospital da Cruz op 725 meter maar zo hoog komen we in ieder geval niet meer. Het waaide koud boven op de kale vlakte en met 16 graden hield het vandaag wel op, voor mij on-spaanse temperaturen maar wel droog. In deze boerenstreek is men volop gras aan het maaien voor de koeien en morgen wordt hierop dan mest gevaren voor de volgende ronde. Maar op het gisteren gemaaide gras wordt vandaag uitgereden, het mag duidelijk zijn van welke lucht we hebben mogen genieten.

De laatste 10 km. (van de 24) was erg saai voornamelijk op het pad langs een doorgaande weg waarop een taxi af en aan rijdt voor bagage transport of "gestrande" wandelaars op te pikken. Dadelijk eens kijken waar mijn prive-bed staat want ik heb nog niet echt zicht op Palas de Rei.

1. Nell en Ton:
    13 mei 2023
    Hallo Fred, wat heb je weer mooie verhalen te vertellen. En de foto’s zijn ook prachtig. Geniet van de komende dagen, we blijven je volgen. Groetjes oet Ostrum
  2. Henk Versleijen:
    14 mei 2023
    Dag Fred, Zo te lezen gaat het goed. Laat je niet afleiden door de geur van het "bemesten van het land". Tenslotte is het voor een goed doel. Een goed vervolg!