Santiago, laatste dag

19 mei 2023 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteravond was feest op het plein. De bassen stond zo hard dat de kathedraal stond te schudden op zijn grondvesten en ik in mijn bed. Maar zo rond middernacht keerde de rust, als je al van rust kunt spreken in Santiago, terug . Vanmorgen tot bijna 9 uur uitgeslapen, ontbijtje gedaan op mijn vaste stek en om 10 uur de kathedraal bezocht. Dan is het nog vrij rustig en kun je zo binnen lopen. Ook maar meteen een toer geboekt om de toren te bezoeken. Het is best wel indrukwekkend om zo over het dak te lopen en de toren te beklimmen. Jammer van de wind daar boven maar het uitzicht is machtig. Nog een poosje naar de binnenkomende pelgrims gekeken, vaak een emotioneel moment van (oude en nieuwe) ontmoetingen.

Morgen denk ik rond half 11 uit te checken en loop ik de pelgrims tegemoet als ik naar het vliegveld in Lavacolla wandel. Tijd genoeg want mijn vlucht is pas om 6 uur en het zijn maar 13 km.

Dit was het denk ik wat betreft de Camino Frances, ik heb genoten, geen ongemakken gehad, leuke mensen ontmoet en ondanks de koude wind in de avond toch een mooie temperatuur gehad om te wandelen en nagenoeg geen regen.

Adios amigos y mantente saludable y disfruta!

1. Mieke:
    19 mei 2023
    Prachtig Fred! En wat een hoop stempels!!
    Goede terugreis morgen.