Van Palas de Rei naar Boente

14 mei 2023 - Boente, Spanje

Gisteravond samen gegeten met Patrick uit Clermont Ferrand. Had hem onderweg al vaker ontmoet maar het bleef vaak bij een hallo. Maar alleen aan een tafel in een restaurant is niet gezellig en dus heb ik hem gevraagd aan te schuiven. Ik had een ontzettend lekkere spaghetti bolognese en Patrick pulpo, inktvis, dè specialiteit van Galicië. Onder het motto wat de boer niet kent ..... wil ik straks in SdC toch het "kindermenu" pulpo proberen.

Vandaag een korte etappe van ongeveer 20 km. naar de Duitse albergue in Boente. Om goed 8 uur vertrokken en na 1 uur kon de jas uit en begon het eindelijk een beetje op Spaanse temperaturen te lijken. Vreemd genoeg lijkt de drukte van gisteren mee te vallen. Na zo'n 14 kilometer kom ik in Melide aan wat ik nog ken van 2018 omdat hier de Primitivo samenkomt met de Frances. Er is een feest aan de gang, het is stervensdruk. Gelukkig is er nog plaats op een terras en geniet ik in de zon van een biertje en een paar tapas.

Rond 3 uur kom ik bij mijn albergue aan, lekker douchen, alle was in de wasmachine en droger en naar het terras waar ik nu dit zit te typen. Ik dacht "Duitse herberg" dus Weizenbier, aber nada (*). Maar Estrella Galicia smaakt ook prima hoor. Er is trouwens een zwembad in de tuin dus ik denk dat ik voor het avondeten nog een 100 baantjes ga trekken 😀, effe mijn PR aanscherpen. Morgen nog 27 km. en dinsdag alweer de laatste 20, de tijd vliegt als het gezellig is.

A mañana

(*) Correctie, ze hebben Erdinger, € 3,40 per halve liter 😋.

1. Petra Gubbels:
    14 mei 2023
    Hoi Fred, leuk je verhaaltjes te lezen en fijn dat je weer volop geniet.
    Die 100 baantjes zwemmen is je “zeker gelukt”.😉
    Nog een paar mooie wandelingen naar en een leuke tijd in SdC.