Van Fonfría naar Sarria

11 mei 2023 - Sarria, Spanje

Nadat ik gisteravond mijn verslag had geschreven, heb ik in de bar aan het tafeltje naast mij kennis gemaakt met Luc en Annick uit het zuiden van West Vlaanderen. Voor het diner hebben we samen nog 2 biertjes gedronken en vervolgens hebben we in een prachtig restaurant met veel andere pelgrims genoten van een heerlijk diner, voor een ongelooflijke prijs van 13 euro incl. een fles rode wijn.

De wijn bleek in de bar 4 euro per fles te kosten 😋 en samen met onze Ierse tafelgenoot Paul hebben we er nog een paar ontkurkt, Paul een Iers dansje gedaan met de bazin en om half 11 als laatsten het licht uitgemaakt.

Vanmorgen om kwart voor 8 weer aan de wandel, eerst in de mist en later jas uit/jas aan maar wel in de afgeritste broek, ik denk vanmorgen zo'n 6 graden en vanmiddag zo'n 17 en licht bewolkt. Vandaag dus hoofdzakelijk bergaf wat een "feest" was voor de knieën. Ik heb de hele dag alleen gelopen wat ook wel lekker is, gisteren immers genoeg gepraat. Ben nu na 27 km. in Sarria, hostel Oasis op 115 km. van Santiago. Ga dadelijk de stad in (Sarria is best groot) om wat te eten.

A mañana.

1. Henk Versleijen:
    12 mei 2023
    Mooi verhaal Fred en uit het verslag maak ik op dat de wijn heeeel erg lekker was! Alvast smakelijk eten.