Van Boente naar O Pedrouzo

15 mei 2023 - O Pedrouzo, Spanje

Ik heb het al eerder gezegd, als je alleen loopt maak je eerder contact met andere alleen lopenden. Zo vroeg gisteravond een jonge Amerikaanse of ze bij mij aan tafel mocht zitten tijdens het eten. Ze komt uit Chicago en is uiteindelijk in 2022 met haar Spaanse vriend getrouwd, uiteindelijk omdat in 2020 en 2021 de "wedding was cancelled" als gevolg van corona. Zo gaat de avond voor allebei gezellig voorbij onder het genot van een wijntje.

Vanmorgen om kwart voor 8 vertrokken voor de voorlaatste etappe, bijna 28 km. Bij het vertrek was het best nog frisjes maar na de middag kwam de zon lekker door en kon de jas uit. Halverwege de route haal ik een geflipte Americaan in die 3 koffers en een rugzak mee zeult op een steekkar, af en toe uit medelijden geholpen door een mede pelgrim. Ook film ik hoe men probeert een jonge koe op de wagen te drijven, dit tot zichtbaar ongenoegen van de boer.

Deze route heb ik in 2018 ook gelopen, sommige stukken herken ik, andere ook weer niet. Wel heb ik op het terras een biertje gedronken waar ik toen heb overnacht. Ik slaap vannacht in albergue O Burgos in Pedrouzo, 20 km. voor Santiago.

A mañana

1. Peter en Mariet Crienen:
    15 mei 2023
    Fred veel succes met de laatste loodjes!!
  2. Nell en Ton:
    15 mei 2023
    Hallo Fred, wat een wandel avontuur, al lezend in je dagboek, loop ik bijna met je mee,ha ha. Met nog een lekker biertje na afloop. Geniet nog van de komende dagen, groetjes van ons
  3. Henk Versleijen:
    16 mei 2023
    Hoi Fred, je pelgrimstocht zit er (bijna) op. Je maakt van alles mee en komt weer terug met een rugzak vol verhalen en ervaringen. Succes met je laatste stappen!
  4. Peter Hermans.:
    16 mei 2023
    Hallo Fred,
    De laatste etappe naar SdC, boven langs het vliegveld en dan glorieuze intocht.
    Altijd een prachtige ervaring.
    Succes en we zien ons!
    Groet, Peter