Van Sarria naar Portomarín

12 mei 2023 - Portomarin, Spanje

Gisteravond wilde ik, na de lange wandeling, vroeg eten maar ik was vergeten dat ik in Spanje ben 😉. Voor half acht gaat er geen (goed) restaurant open dus maar naar een cafetaria. Toch geen slechte keus, een lekkere pittige patatas bravas en een salata completa samen met een lekkere Estrella Galicia, ik heb er goed op geslapen want voor half 10 was ik in dromenland.

Vandaag om half acht aan de wandel na eerst het dagelijkse ritueel, koffie en een croissant. Het was vandaag een fijne route, geleidelijk dalend over mooie veldwegen en paden. Alleen jammer dat het weer instabiel is, felle zon en effe later valt de regen uit de opbollende wolken. Gelukkig ben ik niet echt nat geworden want het waait snel over en ik heb 2 keer kunnen schuilen. Een heel verschil met vorig jaar mei toen het 30 graden was.

Terwijl ik dit schrijf kijk ik uit over het stuwmeer van Portomarín. Onderweg ben ik de 100 km. grens gepasseerd en voor de komende 4 wandeldagen resteren nog 93 km. hopelijk met iets beter weer maar klagen doe ik zeker niet!

A mañana