Melide - A Salceda 17 september

17 september 2018 - A Salceda, Spanje

Vanmorgen (het is nog donker) al vroeg op stap maar er zijn al zoveel "lichtjes" onderweg dat het wel Sint Maarten lijkt. Want vanaf nu zijn de Frances en de Primitivo een en dezelfde route en dat is te merken. Maar het is heerlijk om zo vroeg door de dauw te wandelen en af en toe een koude druppel van de boom op je hoofd te krijgen. We kunnen gewoon in de korte broek en shirt op stap.
Naast de oude bekenden nu ook nieuwe gezichten waaronder een jonge vrouw uit Hongarije, Szimona Karolyi. Zij blijkt accountant te zijn bij SES in Luxemburg en dus beroepsgenote. Lenie heeft haar gisteren "in bescherming genomen" toen een Spaanse jongen niet kon ophouden met haar avances te maken. Zo lopen we gezamenlijk de 26 km. van vandaag. Onderweg stoppen we nog bij een Duitse Biergarten die is opgebouwd uit wel voor € 1.000 aan statiegeld, heeft wel wat, blijkbaar maken Duitsers dus wel grappen😂. Rond 2 uur ben ik op mijn slaapplek van vandaag.
Morgen is het dan zover, zonder noemenswaardige problemen, mede met dank aan het uitzonderlijke mooie weer, komen we in Santiago de Compostela aan. Ik heb met Szimona afgesproken om samen vroeg op stap te gaan, zij slaapt in de alberque schuin tegenover Casa Tia Teresa waar ik mijn onderkomen heb geboekt. Lenie is nog naar een plaats 5 kilometer verderop doorgelopen, die halen we dan wellicht wel ergens in. En dan eens zien of ze morgen het grote wierrooksvat Botafumeiro aangezwengeld krijgen tijdens de Pelgrimsmis.

1. Christa 🌻:
    17 september 2018
    De eindbestemming is in zicht! Ik heb genoten van je reisverhalen.
    Geniet van je laatste etappe en een goede aankomst in Santiago De Compostella!
  2. Peter en Mariet Crienen:
    17 september 2018
    Bedankt voor de mooie verslagen en morgen "de kroon op je werk". Geniet ervan!!
  3. Paul:
    17 september 2018
    Geniet van de laatste tocht en de aankomst morgen !
  4. Ans:
    18 september 2018
    Ik ben trots op jou 😚. Geniet van de aankomst met de meiden. Knappe prestatie.
  5. Nell en Ton:
    Hallo Fred,
    Wat leuk om zo met je mee te kunnen lopen op je laatste stuk van de Camino. Je beschrijft het prachtig en we kunnen meegenieten van de prachtige natuur. Je goddelijke lichaam heeft er niet zoveel onder geleden zo te zien😜 geniet van de laatste kilometers en het weerzien met Ans en kids. Groetjes, Ton en Nell
  6. Petra Gubbels:
    Hoi Fred,
    Missie volbracht, Waar je jaren naar toegeleefd hebt sluit je vandaag af.
    Hopelijk met een glimlach op je gezicht van voldoening en nagenietend van alle moois
    wat dit avontuur je heeft gebracht.
    We hebben elke dag genoten van je verhalen en de mooie foto's.
    Dank je wel voor het delen.
    Geniet nog ff in Santiago De Compostella en laat de biertjes smaken PROOST!