A Salceda - Santiago de Compostela 18 september

18 september 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag dus de laatste etappe. Om half 6 heb ik met Szimona afgesproken en precies op tijd komt ze in het donker, met de Petzl aan, aanlopen. Ze heeft een slechte nacht gehad door een ontzettende snurker en daarom stoppen we na een paar kilometer voor een flinke bak koffie.
Het heeft vannacht sinds 2 weken een heel klein beetje geregend en daarom druppelen de bomen nog wat na. We lopen hoofdzakelijk door eucalyptusbossen en dat kan zelfs ik ruiken. Het zouden vandaag 27 km. moeten zijn maar het wil om de een of andere reden niet opschieten. Na nog een stop en een stempel bereiken we rond half 2 Monte do Gozo vanaf waar we de kathedraal moeten kunnen zien maar blijkbaar zijn onze ogen niet goed.
Vanaf nu zijn het nog goed 4 lange en saaie kilometers. Net voor de kathedraal komen we nog onze medepelgrim uit Praag tegen en boekt Szimona nog snel een slaapplaats in Hostel Azabache maar uiteindelijk staan we dan toch op onze eindbestemming, het plein voor de kathedraal en kunnen we elkaar feliciteren.
Nadat we de eerste indrukken hebben verwerkt gaan we naar het Pelgrimsbureau voor onze Compostela maar dat idee hadden niet wij alleen. We besluiten om niet in deze lange rij aan te sluiten maar ons eerst gaan te verfrissen en schone spullen aan te trekken om het vervolgens tegen 7 uur nog een keer te proberen. Ondertussen mailt Szimona naar Lenie om voor vanavond wat af te spreken om gezamenlijk ergens te gaan eten.

Het vervolg laat ik jullie morgen weten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra V.:
    18 september 2018
    Fred van Harte Gefeliciteerd met deze prestatie. In een woord GEWELDIG Geniet er lekker van
  2. Petra V.:
    18 september 2018
    van harte gefeliciteerd leve Kel...is ow toch ma gelukt..och wat wilde mit zo'n ...!! is niks te moeilijk. Petje af..Top
  3. Hannie:
    18 september 2018
    Proficiat fred, met het behalen van deze prestatie, toppie!!! geniet ervan en wel thuis
  4. Christa 🌻:
    19 september 2018
    proficiat... je hebt het gehaald! Wat een mooie prestatie en belevenis. Ik heb van je reisverhalen genoten. Tot gauw in Horst.
    Groetjes,