Ferreira - Melide 16 september

16 september 2018 - Melide, Spanje

Gisteravond in de alberque met een aantal collega-pelgrims gezamenlijk gedineerd. Een lekkere gebonden courgettes soep, pasta met pittige saus (eindelijk eens geen fritas) en een joghurtijs met slagroom na en uiteraard wijn zoveel je wilt (en dat alles voor € 10). Om 10 uur in mijn slaapzak gekropen en gelukkig geen snurkers op de zaal. Om 07.30 stond het ontbijt klaar en even na acht weer aan de wandel.
Wat een genot na die hitte van gisteren, nu lekker door de mist waardoor het wel moeilijk is om een fatsoenlijke foto te maken maar je kunt ook niet zien hoe "huegelich" het is. We hebben vandaag de laatste heuvel van boven de 700 meter beklommen, vanaf nu - in principe - alleen maar omlaag. Gelukkig kwam de zon pas door toen ik al lekker onder de douche stond.
Onderweg bij een beekje zitten rusten samen met een jongeman uit Praag. Hij was daar 4,5 maand geleden vertrokken via Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk (Pyreneeën) en de kust van noord Spanje nu op de Primitivo. Ga er maar aan staan!
Na een betrekkelijk korte route van 20 km. ben ik nu in Melide aanbeland, een  stadje waar ook de Camino Frances doorkomt. Overnachten doe ik in O Tobo do Lobo. Vanaf morgen zullen de laatste 52 km. wel veel drukker worden dan we gewend zijn nu de twee routes samen opgaan.
O ja, Lenie in Melide ook nog even gesproken, zij loopt nog zo'n 5 km. verder tot Boente, ze wil dinsdag wel graag samen in Santiago aankomen.
We shall see.

1. Peter Hermans.:
    16 september 2018
    Goed bezig Fred! Kreeg gisteren pas de link dus nu pas een reactie. Gaat je goed af zo te lezen. Camino Primitivo dus geen herkenningspunten met de door ons gefietste Camino Frances. Nog 2 nachtjes slapen en dan naar de hoogmis voor de wierook ceremonie . Sterkte de laatste 2 etappes en zoek je nog een slaapplaats; in het centrum, aan de Rua Da Acibecheria ligt Albergue Azanache. Klein maar lekker centraal. Groet, Peter Hermans.
  2. Ton:
    17 september 2018
    Hallo Fred, heb net je mooie foto’s en leuke reisverslagen gelezen; lijkt me een geweldig wandelavontuur. Nog een paar etappes geloof ik? Succes de komende dagen, de finisch is in zicht. Groetjes Ton en Nell