Lugo - Ferreira 15 september

15 september 2018 - Ferreira, Spanje

Ja, ook vandaag haal ik na zo'n uurtje lopen de Argentijnen in. Jammer dat ze geen enkel woordje Engels kennen. Na 9 km. las ik een rust in bij een klein café en jawel hoor, daar komt mijn Zuid-Afrikaanse "vriendin" Magadalena / Lenie aan. Samen trekken we de rest van de dag op.
Ik heb geboekt bij Alberque Ponte de Ferreira die beheert wordt door het Nederlands stel Ton en Ria Meinema. Zij hebben deze Alberque 2 maanden geleden overgenomen. Lenie Hamilton boekt daar ook een bed en morgen kan ik dus zeggen dat ik met haar op een kamer heb geslapen (met nog 9 andere)😜. Lenie is eigenaar van de outdoor shop Hikers Paradise in Centurion/Pretoria en heeft al vele tochten gemaakt en probeert mensen te enthousiasmeren, ook voor Camino's.
Voor de rest kan ik alleen nog zeggen dat het de zwaarste dag tot nu toe was, niet door de afstand van 27 kilometer maar de schroeiende hitte vanmiddag, 30 plus 🌞🌞 en door mijn Duitse reisgids die zei dat het "leicht huegelich" zou zijn.
Nu zeggen wij al gauw berg tegen een kleine verhoging (Reulsberg, Gaele berg) maar dit ging toch nog flink omhoog en omlaag en om dan te spreken van "leicht huegelich", maar Deutsche lügen nicht. Maar goed, was is weer gedaan, vocht is weer grotendeels aangevuld, dadelijk gezamenlijk eten en dan maar zien hoe het slapen gaat.
A mañana, nog 72 km.