Van Castrojeriz naar Frómista

11 mei 2022 - Frómista, Spanje

Gisteravond op tijd in mijn nest want de wekker stond vanmorgen op half 7. Daarmee dacht ik vroeg te zijn maar de meesten waren al om 6 uur weg vooral om de warmte vanmiddag voor te zijn want het werd 30 graden. Om kwart voor zeven ben ik op weg en na een halfuur zie ik al de kuitenbijter van vandaag, 1 km. met een stijgingspercentage van 12% en de afdaling iets later zelfs nog stijver maar die was van geribbeld beton om nog iets standvastiges onder de zolen te hebben. (In mijn oude reisgids staat 18% en van zand en steen.) Verder gaat het vrij vlak over de Meseta, een uitgestrekt landbouwgebied met voornamelijk graan. In het eerste het beste café in Itero de la Vega een café con leche gedaan en vervolgens pas na 9 km. in Boadilla een lekkere koude cola en dat is wel nodig want de zon doet zijn best. Daarna nog zo'n 5 km. langs het kanaal tot aan het sluisje van Frómista en om kwart voor 2 heb ik de 25 km. erop zitten. Het is druk in de albergue, bekende gezichten waaronder José. Heb met hem afgesproken vanavond te gaan eten maar eerst even alles in de wasmachine. Het geld van de droger kan ik uitsparen, als het laatste aan de wasdraad hangt dan is het eerste alweer droog. Morgen een kortere etappe, 19 km. naar Corrión de los Condes waar ik een eigen kamer met douche/wc heb. A mañana.

Totaal 66 km.

1. Henk Versleijen:
    11 mei 2022
    Weer een mooi verslag en prachtige foto's Fred. Zo te lezen gaat alles goed. Hou dat vast. Veel wandelplezier voor de "korte" route van morgen.