Berducedo - Grandas de Salime 11 september

11 september 2018 - Grandas de Salime, Spanje

Na de zware inspanning van gisteren besluit ik vandaag het in afstand iets rustiger te doen. Zoals elke morgen gaat het weer eerst omhoog, van 900 naar 1.050 meter en vervolgens in een lange slinger / serpentines 800 meter omlaag naar de stuwdam van Grandas de Salime. Ook vandaag is het erg warm, ik schat zo'n 27 graden maar loop gelukkig ook flinke stukken in de schaduw. Dit is niet het geval in het laatste stuk "bos" voor de dam wat in 2017 is verwoest door een grote brand waardoor de route tijdelijk verlegd is geweest.
Om kwart over 1 loop ik over de stuwdam en na 300 meter ligt hotel Las Grandas met een schitterend terras met uitzicht over het stuwmeer waar ik een kamer heb gereserveerd. Lekker luxe😎. Na de siesta heb ik mezelf op het terras tegoed gedaan aan de geneugten van het leven.
Overigens is Grandas de Salime een nieuw gesticht dorp omdat het oorspronkelijke dorp door de aanleg van de dam in de Rio Navia in 1954 is verdronken.
Morgen wel een paar kilometer inhalen maar dat is voor mañana.