Tineo - Campiello 9 september

9 september 2018 - Borres, Spanje

Vanmorgen "uitgeslapen" en pas om kwart voor negen op stap. Het is nog mistig maar vaak kondigt dat een mooie dag aan en ook nu is dat het geval. Vanaf het begin gaat het (alweer) bergop, maar wel geleidelijk en over mooie (bos)paden. Wat een verschil met gisteren!
Na een kilometer of 6 wordt ik ingehaald door een spontane Duitse uit Hamburg. Zij maakt een foto van mij met mijn mobieltje en ik van haar met haar toestel en we lopen een heel stuk samen op. Zij overnacht in Borres, zo'n 3 kilometer na Campiello waar ik in Casa Herminia overnacht, en loopt morgen ook de "Hospitales route" want de weersverwachting is prima.
Deze route gaat boven over de pas en het hoogste punt van de Primitivo (1.216 m.) en is genoemd naar een aantal ziekenhuizen welke hier vroeger hebben gelegen en bedoeld waren voor de zieke en verzwakte pelgrims. Nu is hiervan nog een hoopje stenen over. Het moet dus de koninginne-etappe worden en tot dusver de langste met 29 km.
De "tweede vierdaagse" van dit jaar zit erop, wel in kilometers wat minder maar in Zevenheuvels een veelvoud en gelukkig tot nu toe geen enkel probleem. Nu nog wel even voor morgen een onderkomen zien te regelen in Berducedo.