Grado-Salas 7 september

7 september 2018 - Salas, Spanje

Na het gezamenlijke pelgrimsmenu gisteravond (vissoep, halve haan en puddingje na), die mij kennen weten dat dat mijn lievelingseten niet is😨 en na het gezamenlijke ontbijt vanmorgen om 7 uur, moesten we gelijk aan de bak. Een klim van 80 naar 400 meter en dan zijn alle calorieën weer verdwenen. Eenmaal boven ging het weer naar beneden. Voor auto's door de tunnel een kippetje maar de pelgrim moet boven over.
Uiteindelijk toch weer omhoog want Salas ligt op bijna 300 meter. Gelukkig zijn er onderweg op de juiste plaatsen (kan geen toeval zijn) drankautomaten met lekker gekoelde dranken.
De paadjes door het bos zijn vaak moeilijk begaanbaar, veel stenen en glad. Gelukkig is het vandaag droog, half bewolkt en zo'n 22 graden.
Vanavond overnacht ik in Alberque La Campa welke wordt beheerd door een landgenoot. Het blijkt een oud pand te zijn, alles piept en kraakt. Kon er wel even een wasje draaien want ondanks dat het niet regende was ik toch behoorlijk nat.
Ook morgen wordt het zweten want ik moet meteen de eerste 6 kilometer klimmen naar 700 meter. Nu eerst in Salas een restaurant scoren wat ik krijg honger.