Van Roncesvalles naar Larrasoaña

6 september 2021 - Larrasoana, Spanje

Vanmorgen om 06.00 gaan de lichten centraal weer aan en wordt er kerkelijke muziek gespeeld. Om 07.30 uur aan de wandel en foto gemaakt bij het meest gefotografeerde bord van Spanje. Vandaag langzaam bergaf (en vaak toch weer omhoog: Alto de Mezkiritz en Alto de Erro) de Pyreneeën uit. We komen door diverse kleine plaatsen waar we wat kunnen drinken en eten. Maar goed dat het droog weer is want anders was het op sommige steile plaatsen op de puntige en dan gladde stenen een gevaarlijke afdaling geworden, soms echt een geitenpad. Onderweg met de "hele wereld" gesproken (Michel uit Frankrijk, een leeftijdsgenoot, een meisje uit Hawaii en een echtpaar uit Barcelona). Veel pelgrims stoppen in Zubiri waarvan een viertal, bleek later, onder de brug hebben moeten slapen omdat er geen plaats meer was in de alberques. Het echtpaar uit Barcelona gaat vandaag naar huis en zij hebben mij een lift aangeboden van Zubiri naar Lorrasoaña. Hiervan heb ik dankbaar gebruik gemaakt. Wat een genot, 33°  buiten en 21° in de BMW X5. Mijn kamergenote vanavond is een Deens meisje maar de komende dagen lijkt het moeilijker te worden een plek te vinden want zelfs in Pamplona heb ik al 3 afmeldingen (volgeboekt). We zullen zien. A mañana.

Vandaag 27 km., totaal 53 km., Alberque San Nicolas.