Van Pamplona naar Puente La Reina

8 september 2021 - Puente La Reina, Spanje

Ik heb vannacht aan de rand van Pamplona geslapen, vlak bij de universiteit. Ik zie dan ook al zeer snel de uitdaging van vandaag, de Alto del Perdón, van 450 m. naar 770 m., daar waar de windmolens staan. Hier boven staat ook de sculptuur van de pelgrimskaravaan. Omlaag gaat het gedurende ruim 1 km. steil en stenig wat het lopen verre van gemakkelijk maakt. Maar ook de hitte maakt het lastig en dan heb ik ook nog ergens mijn petje laten liggen. Dus in de alberque van Uterga maar een nieuwe pet gekocht. Heb de bedienster hier uitgelegd dat melk met ijs ook een heerlijke dorstlesser is en over de prijs hebben we het maar op een akkoordje gegooid. Vanaf deze rust zijn het nog 8 km. en met verstand op nul (maar beschermd door pet) door de hitte via Obanos naar Puente La Reina en maar weer proberen voor de komende dagen onderdak te regelen. In de vroege avond tref ik Michael uit Berlijn en Lothar uit Nürnberg weer (na Roncesvalles) en besluiten samen wat te gaan drinken en eten. Naast ons komt het stel met het kleine kind zitten, ik schat net geen 1,5 jaar, dat de hele dag door de vader in een rugdraagzak wordt gedragen, petje af! Het tafeltje daarnaast het stel uit Brussel, hij spreekt een beetje Nederlands, zij alleen Frans en Engels. Je wordt bijna familie van elkaar. A mañana.

Vandaag 24 km., totaal 92 km., Alberque Estella Guía.