Van Logroño naar Ventosa

12 september 2021 - Ventosa, Spanje

Hoewel mijn alberque in Logroño na die van Torres del Rio eerder een daklozenopvang leek, heb ik toch prima geslapen en was het rustig op het kot. Als ik om 07.15 om de hoek bij een van de pleinen kom, staat het daar vol blauw-blauw en in slagorde opgesteld. Ik vraag maar even toestemming om er door te mogen en een foto te maken (no problem). Dit is dus het resultaat van een namiddag/avond/nacht doorzakken. De stad uit is veel mooier dan gisteren de stad in. Het is Park de San Miguel met een lang en vlak pad langs het stuwmeer de la Grajera, omringd met sparren. En in die sparren zitten eekhoorns 🐿️ die zijn zo brutaal dat ze bijna in je rugzak kruipen. Het lijkt een probleem te zijn want in vele bomen hangen vangkasten met een zak eronder. Na 10 km. heb ik in Navarette op het terras voor de kerk een koffie met muffin genuttigd en vervolgens parallel aan de N-120 en de autoweg richting Nájera. Zo'n 10 km. voor Nájera sla ik linksaf en volg een oplopende weg naar Ventosa (645 m.) waar ik om 13.00 uur aankom. Wassen, wasje doen en daarna koude cola op het terras onder de parasol want het is weer flink warm. Hier werk ik de "administratie" bij en keuvel ik wat met Bettina, eine frau von meinem alter aus Berlin die ik de laatste dagen al vaker heb getroffen. Om 19.00 uur samen uit eten gaan in deze wereldstad. A mañana.

Vandaag 19 km., totaal 182 km., Alberque San Saturnino.

1. Peter en Mariet Crienen:
    12 september 2021
    Hallo Fred.
    De eerste week zit er inmiddels al op. Wij genieten van jouw verhalen en staan versteld over het aantal nationaliteiiten van de mensen die jij ontmoet. Fijn dat je weer verzekerd bent van nieuwe overnachtingsadressen. We blijven je "op de voet" volgen. Vergeet vooral niet te GENIETUHHH!! Heel veel succes en groetjes
  2. Christ en Hannie van Vught:
    13 september 2021
    Hallo Fred, we wensen je de komende week weer veel wandel plezier. Groetjes Hannie en Christ