Van Estella naar Torres del Rio

10 september 2021 - Torres del Río, Spanje

Vandaag een etappe van 29 km. en dus om 07.15 aan de wandel. Na een half uur komt de wijnbron van klooster Irache in beeld. Hier kan men gratis wijn (en water) tappen en die nog prima is ook maar het is nog geen acht uur! Vervolgens op en af onder een bewolkte hemel wat best lekker loopt. Vannacht trouwens een onweersbui gehad en dus is alles weer stofvrij. Onderweg een stuk met Claire en Allen uit Ierland mee opgelopen, hun ticket bij Ryanair is 3 maal zo duur als dat van mij, no competition in Ireland. Leuk stel maar gaan morgen weer terug, elk jaar een week is de planning. Naar Villamayor de Monjardín is nog even een steil stuk maar boven in het dorp is een klein winkeltje, hier koop ik een sappige sinaasappel. De meeste pelgrims stoppen in Los Arcos maar ik moet nog een 8 km. verder en de zon doet weer van zich spreken maar het is nagenoeg vlak. Dit stuk loop ik samen met Gabriël uit Wenen. Ook halen we Jim (76 jaar) uit Californië nog in die in hetzelfde busje zat in Biarritz, hij heeft het moeilijk. Vandaag een luxe onderkomen, naast  mooie kamers en een dito eetzaal beschikt Rural San Andres over een leuk gelegen klein zwembad en wat zit er niet in mijn rugzak? Maar een half uur onder een nagenoeg koude douche is zeker zo lekker en daarna een lekker koud biertje bij het bad en de lange dag is al gauw vergeten. Ondertussen draait het wasje (ondertussen wel nodig) en daarna nog in de droger en het werk voor vandaag zit er weer op. Morgen 20 km. naar Logroño en ook voor de 2 dagen daarna onderkomen geregeld (maar niet zo luxe!). A mañana.

Vandaag 29 km., totaal 143 km., Hostel Rural San Andres.

1. Peter Hermans.:
    11 september 2021
    Lekker doorgaan Fred, gaat je goed af dat pelgrimeren.
    Groeten uit Horst.
    Peter Hermans
  2. Henk Versleijen:
    11 september 2021
    Mooi om te lezen dat alles (weer) goed gaat en dat je voldoende aanspraak hebt. Dat is je wel toevertrouwd.; nooit verlegen om een praatje. Wandel lekker verder en wij blijven je blog volgen. Hartelijke groet, Francien en Henk