Van Torres del Rio naar Logroño

11 september 2021 - Logroño, Spanje

De wifi is niet overal even goed en ik moet zuinig zijn op mijn KPN-mb's. Vandaar dat mijn dagelijks verhaal soms maet horten en stoten gaat. Vandaag naar de grote stad Logroño. Na Torres gaat de weg over een hoogvlakte maar met het verlaten ervan gaat het weer flink omlaag. In de weg zitten vaak diepe uitgeslepen geulen van de regen. Maar die is er vandaag niet, integendeel, het is wederom bloedje heet. Een kilometer of vijf voor Logroño gaat het van Navarra over in Rioja. Bij een van de eerste huizen van Logroño zit Maria de pelgrims op te wachten om een stempel te zetten met opschrift: Higos-aqua y amor (vijgen-water en liefde). Zij doet dit sinds haar moeder in 2002 op 92 jarige leeftijd is gestorven. Bij haar drink ik een koude zumo de naranja. Vanaf hier is het nog een klein uurtje tot in de stadscentrum waar mijn alberque ligt. Rond 3 uur wordt het centrum met roadblocks afgezet en begint het weekend. Alle terrassen zitten boordevol en de drank vloeit rijkelijk. Het zijn vaak groepen die elkaar toezingen (of uitjoelen, ik spreek te weinig Spaans), een kakofonie van geluiden. Ik drink mijn biertje mee maar heb eigenlijk meer honger maar dat lukt in Spanje voor half 8 moeilijk. Ik slaap vannacht op veel mindere stand, maar beter dan onder de brug. A mañana.

Vandaag 20 km., totaal 163 km., Alberque Santiago Apostol.