Salas - Tineo 8 september

8 september 2018 - Tineo, Spanje

Vanmorgen had ik mijn eigen ontbijt geregeld want in mijn Alberque was dat niet mogelijk. Maar in de super had ik 3 croissants, chorizo en jus ingeslagen.
Om 8 uur, het is hier dan nog maar net licht, vertrokken in prima wandelweer. In iets minder dan 2 uur had ik de klim van zo'n dikke 300 hoogtemeters bedwongen en gutste het zweet aan alle kanten van mijn lijf.
Onderweg steeds weer dezelfde mede pelgrims, dan haal ik ze in en een stuk verderop zij mij weer, afhankelijk van de rustpauzes. Heb met een Frans echtpaar weer mijn Frans en Engels op kunnen halen.
Bij Alberque de Bodenaya even lekker in de schaduw op een bankje gezeten want de zon komt er ondertussen goed door.
Vanaf El Pedregal gaat het tussen de weilanden door, heerlijk in de schaduw en op nagenoeg gelijke hoogte tot Tineo verder. Genietend wandelen, ware het niet dat dit pad ook wordt gebruikt om het vee van de ene in de andere wei te laten lopen. Uiteraard best wel logisch maar het gevolg is wel dat het op meerdere plaatsen een kwestie van doormodderen is (helaas voor een Spaanse op haar te lage sportschoenen). Het is echt een kwestie van op de benen blijven want hier wil je echt niet onderuit gaan!
Om half drie ben ik in mijn hostel Don Miquel, dus douchen, wasje doen (heb wel wasknijpers maar de waslijn vergeten) maar uit de foto blijkt dat dat geen probleem hoeft te zijn.
Morgen een korte etappe van 13 km. maar wel met een bultje tot net boven de 900 meter en dan afhankelijk van de weersverwachting voor maandag beslissen of ik bovenover (Hospitales) of onderlangs (Pola de Allande) ga.

1. Henk Versleijen:
    9 september 2018
    Mooie foto's Fred! Heb je ook schoenpoets meegenomen?