Naar Saint Jean pied de port

4 september 2021 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vanmorgen is eindelijk het vervolg van mijn Camino. Paul en Ans hebben mij vanmorgen om kwart voor acht op vliegveld Charleroi afgezet. Na diverse controles en formulieren i.v.m. covid te hebben laten zien, werd ik "goedgekeurd". De vlucht was op tijd maar na acht keer tellen was er een passagier te weinig aan boord en mochten we niet vertrekken. Uiteindelijk (en na nog een keer tellen) mochten we toch de lucht in.

Na de landing op Biarritz nog een goed uur wachten op een gezamenlijke taxirit naar Saint Jean met Express Bourricot, een ware kamikazarit. Onderweg kennis gemaakt met Antonio uit Heinsberg, een Duitse Portugees of omgekeerd en Jim, een (nog) oudere man uit USA. Bij aankomst een stempel gehaald in het pelgrimsburo alsmede een lijst van overnachtingsadressen. Echter, of deze geopend zijn, weet men niet te vertellen. Ik schrijf dit in mijn hostel Gite Compostella waar ik vanavond de kamer deel met nog 3 anderen, gelukkig heb ik het onderste bed. Nu eerst nog ff rusten en dadelijk een flinke pint pakken en buiten eten want het is hier heerlijk (terras)weer, om en nabij de 27 graden. A demain.

1. Mieke:
    5 september 2021