Van Puente la Reina naar Estella

9 september 2021 - Estella, Spanje

Ik verlaat Puente La Reina over de bekende brug. Vandaag voor het eerst een wat vlakkere etappe, hoewel, de weg richting autoweg is best steil en alle dorpen liggen hier op een heuvel en omdat het er minimaal een viertal zijn, wordt het toch weer peentjes zweten. Gelukkig is het vandaag wat meer bewolkt en staat er wat wind zodat het met 27 graden toch goed te doen is. Ook komen de eerste wijngaarden in beeld en net als met bosbessen, een paar "schuumen" moet kunnen. Trouwens langs de hele route vind je bramen, wel geen hele dikke maar wel lekker zoet. Halverwege de route duikt plotseling Zen Garden op, een stalletje met heerlijk vers fruit, eventueel een wijntje en met zitjes. En dat voor donativo, wat je het waard vind. Rond 3 uur ben ik in Estella, ook zo'n bijzonder mooi stadje, waar ik eerst een tomaten salade met wat stokbrood eet en een koude cola, voordat ik mij incheck. Eens zien wie ik vanavond op mijn pad tref. A mañana.

Vandaag 22 km., totaal 114 km., Hostel Cristina.

1. Nell en Ton:
    9 september 2021
    Hallo Fred, het is flink werken zo te horen. Wat schrijf je het weer prachtig, zie het beeld van het landschap zo voor me. En van het fruit loopt het water in de mond. Hoop voor je dat de temperatuur iets gaat zakken en dat de slaapplek vinden wat gemakkelijker gaat. We lopen in gedachten met je mee.