Oviedo naar Grado 6 september

6 september 2018 - Grado, Spanje

Om half negen zijn de deuren van de Kathedraal van Oviedo nog stevig op slot maar even verder bij de Basilica de San Juan el Real staat een bediende mij bijna op te wachten om een stempel te mogen zetten en krijg ik een ferme handdruk en een Bon Camino gewenst.
Het is even zoeken om de stad uit te komen maar Google Maps weet altijd wel raad.
Het begint te regenen en ik ben blij even in het kapelletje van Lampajua te kunnen schuilen. Er zijn meer pelgrims onderweg, 2 jonge Spaanse meisjes en 4 Duitse jongeren tref ik vaker bij de rustplaatsen zoals om 12 uur bij El Tendejon de Fernando.
Onderweg zie ik verschillende Horreos, vroeger bedoeld voor graanopslag en zo gebouwd dat de muizen er niet bij konden.
Midden in een bos is er met Europese subsidie een ingelegd stenen pad gerealiseerd, weggegooid geld want het loopt voor geen meter en is door de regen ook nog eens spekglad.
De laatste kilometers gaan minder op en af en rond 4 uur ben ik in Grado waar mijn bedje en pelgrimsmenu (om 8 uur) zijn gereserveerd bij hostel Autobar.

1. Margriet:
    6 september 2018
    Hoi Fred ik zie dat je reis begonnen is ik wens je veel wandel plezier.
  2. Henk Versleijen:
    7 september 2018
    Dag Fred, de eerste wandeldag zit er dus weer op. Succes en veel wandelplezier.