Van Ledigos naar Sahagun en León

14 mei 2022 - León, Spanje

Ik schrijf dit vanaf een terras in León, weekend, prachtige avond en (vooral jong) en oud komt langs paraderen. Er is een soort van modeshow op de rode loper en het is stervensdruk. Ik zit goed en heb lekker gegeten. Vannacht was het erg heet in de slaapcabines van albergue La Morena en daarom toch maar vroeg weg. Samen met Nils uit Denemarken gelopen en om half twaalf waren we al een Sahagun. Omdat we de Meseta wel voor gezien houden en de aanloop naar een grote stad ook niet tot het mooiste deel van de route behoord, hebben we een treinreis 🚊 naar León geboekt. Maar de trein gaat pas om 5 uur dus een halve dag "rondhangen" in Sahagun. Wel heb ik nog het certificaat opgehaald bij de tourist information voor het volbrengen van de halve Camino Frances. Morgen zondag is een vrije dag dus voldoende tijd om nog meer van de mooie en levendige stad León te genieten. Ondertussen draait nagenoeg de complete inhoud van de rugzak in de wasmachine/droger. A mañana.

Totaal 124 km. (+ 55 km.)