Van Larrasoaña naar Pamplona

7 september 2021 - Pamplona, Spanje

Vanmorgen rond half acht weer aan de wandel, het begint net te schemeren. Het is hier toch wat later licht dan thuis. De route vandaag is iets korter dan gepland wat te maken heeft met het moeilijk vinden van alberques. Veelal (vooruit) volgeboekt door met name Spanjaarden die blijkbaar nog vakantie hebben. De hele dag gaat het rustig op en af in de buurt van de autoweg en door verschillende kleine dorpjes naar Pamplona. Gelukkig geen venijnige klimmetjes of afdalingen vandaag. Onderweg weer vaak dezelfde gezichten zoals de Amerikaan Jim die in het busje zat vanaf Biarritz en die steeds "Hi Fraet" zegt als ie mij ziet. Omdat de alberques minder gasten mogen toelaten zijn de vooral niet-Spanjaarden veelal aangewezen op de duurdere hostelkamers maar goed, dan heb je meer privacy en een goede douche maar je mist het gezellig samen zijn 's-avonds. Langs de stadsmuur en de Via de Portal de Francia kom je Pamplona binnen, de weg door de stad is gemakkelijk te vinden, overal gele pijlen, schelpen of tekeningen op het voetpad en zo loop ik bijna de stad weer uit omdat hier aan de westkant mijn hostel ligt. Morgen naar Puente La Reina en overmorgen naar Estella (toch maar vooruit geboekte hostels) en dan maar eens zien of het na het weekend net zo druk blijft want eens zal de vakantie van de Spanjaarden toch wel voorbij zijn. A mañana.

Vandaag 15 km., totaal 68 km., Pensión Room Pamplona.