Grandas de Salime - A Fonsagrada 12 september

12 september 2018 - A Fonsagrada, Spanje

Gisteren in het hotel was de wifi bedroevend. Het uploaden van 15 foto's duurde 1,5 uur met als gevolg dat ik achter raak met mijn dagboek. Ik ga proberen dit vandaag in te halen.
Vanmorgen even voor 8 uur weer aan de wandel en misschien wordt het saai, maar de eerste 2,5 uur weer in de mist en inderdaad, weer omhoog en dus heeft het ook weinig zin om foto's te maken.
Vanaf Peñafuente kom ik weer boven de wolken en in de volle zon, op naar Alto del Acebo op 1.024 meter. Het dorp Acebo bestaat uit een huis en gelukkig is dit een bar!
Zoals al vaker gezegd, je komt onderweg vaak dezelfde mensen tegen. Vandaag wordt ik door een Zuid-Afrikaanse (Magdalena/Lenie) aangesproken als "the Dutchman with the GPS" omdat ze mij bij het vertrek in Oviedo vaker de weg had zien zoeken op mijn mobiel en zij hoefde mij toen maar op afstand te volgen! Zij is mij toen en ook tot heden niet eerder opgevallen maar vandaag heb ik een groot stuk met haar, een "jongeman" uit Myanmar en een jonge vrouw uit Florence samen gelopen.
Een kilometer of 4 voor A Fonsagrada hebben beide dames zich over de jongeman ontfermt omdat hij steeds moeilijker begon te lopen. Wat bleek, hij had al 3 dagen een forse bloedbaar aan zijn teen. Verder hebben ze hem geleerd zijn schoenen goed vast te strikken en twee paar sokken aan te trekken om de vrijving te verminderen
Vandaag ook de grens over gestoken van Asturië naar Galicië en de grens van de helft van de Camino. Het begint af te tellen en mijn buikje te krimpen ondanks de cerveza's (nog goddelijker voor de insiders😎). Nu eerst naar Casa Manola.
Morgen de laatste dag echt in de bergen en ik geloof dat dit niemand erg vindt.

Tot slot nog een opmerking over de kaart bij deze site, de rechte lijn is altijd korter dan de werkelijke afstand en dan nog maar te zwijgen over de hoogte verschillen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade