Van Frómista naar Carrión de los Condes

12 mei 2022 - Carrión de los Condes, Spanje

Gisteravond gezellig gedineerd met Romana en Jozef uit Oostenrijk, Robert uit Potsdam en Hans uit Zuid Limburg. (José is met zijn wandelmaat gaan eten, Spanjaarden eten toch liever wat later). Zij lopen al een hele poos samen, een sympathiek groepje. Romana spreekt trouwens perfect Spaans en dat opent soms deuren. Na het diner zitten op het terras van het restaurant Angelika, Karin en José. Dus dat wordt nog een extra biertje maar we moeten wel om half 10 in de albergue zijn want dan sluit de deur. Het was erg warm op de kamer en heb daarom niet te best geslapen en vervolgens begonnen de eersten al om half 6 te rommelen. Daarom ook maar tegen 7 uur gaan lopen in de wetenschap dat ik vanavond een eigen kamer met sanitair heb en dus kan rusten.

Ongeveer op de helft van de etappe stop ik bij een soort van haciënda, albergue Amanecer, voor de dagelijkse koffie. En wie zit daar, Hans met zijn metgezellen. De jonge vrouw die ons bediend komt van oorsprong uit Marseille maar vond de locatie zo chill dat ze na haar Camino hierheen is teruggekeerd om te werken. Spontaan pakt ze een gitaar en zingt Ultreia voor ons, de dag kan niet meer stuk. Verder is het vandaag echt vlak en "schnurgerade". Alleen maar landbouw hier op de Meseta en af en toe een dorpje, met vaak veel achterstallig onderhoud maar met wel een grote kerk. Net voor Carrión haalt José mij in en hij regelt een restaurant waar ik met nog 2 Spaanse wandelaars, voor mijn doen vrij vroeg, uitgebreid eet. Nu ik dit schrijf lig ik op bed uit te buiken. A mañana.

Totaal 85 km.

1. Peter Hermans.:
    14 mei 2022
    Heerlijk Fred, ga zo door!