Van Cirueña naar Belorado

14 september 2021 - Belorado, Spanje

Vanmorgen om kwart voor acht vertrokken, het dreigt te gaan regenen maar daar blijft het dan ook bij. Na 1 uur lopen tref ik in Santo Domingo de la Calzada Bettina weer en samen doen we een ontbijtje en besluiten vervolgens de kathedraal te bezoeken en de klokkentoren te bestijgen, pelgrims krijgen korting. Daarna lopen we nog een stuk samen op maar mijn tempo ligt wat hoger en we nemen (weer) afscheid. Later tref ik David uit de buurt van Napels en met hem loop ik de laatste 12 km. naar Belorado. Het is een lang en saai stuk door alleen maar geoogste korenvelden en kort langs de drukke N-120. Om half vijf ben ik bij alberque A Santiago.

Morgen neem ik een rust(ige) dag. Ik heb het ondertussen wel gehad met alle stenige bergpaden op en af en mijn enkels hebben mede dankzij de onmisbare wandelstok gehouden en dat wil ik op de laatste bult (Montes de Oca, van 770 m. naar 1.155 m. en weer omlaag) voor Burgos en de Meseta niet versauen. Ook het industriegebied in de aanloop naar Burgos is niet echt een aanrader om zijn schoonheid. Tel daarbij op dat ik achterloop op mijn (veel te optimistische!) schema en dan zal ik keuzes moeten maken. Daarom ga ik morgenvroeg met de bus naar Burgos zodat ik voldoende tijd heb om de stad te bezoeken en een planning te maken voor de doortocht over een stuk van de Meseta naar Fromista, waaronder heel belangrijk de overnachtingen. A mañana.

Vandaag 28 km., totaal 235 km., Hostel A Santiago.

1. Ingrid:
    14 september 2021
    Hallo Fred,
    Zorg goed voor je zelf, het belangrijkste is dat je er lekker van geniet. Mooie foto’s, zo reizen we een beetje mee.