Van Bilbao naar Burgos en Hornillos

9 mei 2022 - Hornillos del Camino, Spanje

Gisteren 8 mei hebben Paul en Ans mij naar luchthaven Eindhoven gebracht voor de vlucht met Transavia naar Bilbao. Het was erg druk en hoewel we precies op tijd (18.00 uur) in het vliegtuig zaten, vertrok het pas net voor 7 uur! Dus 1 uur zitten koekeloeren. Net voor 9 uur in Bilbao en met de pendelbus naar busstation Intermodal. Mijn hotel Ilunion San Mames ligt boven op dit ondergrondse station dus dat is handig.

Vandaag 9 mei vertrekt de Alsa bus om klokslag half negen voor een directe rit van zo'n 150 km. Om kwart over tien in Burgos en daar eerst een tosti en een café con leche. Om 11 uur aan de wandel naar Hornillos del Camino, 21 km. In het begin nagenoeg vlak maar aan het einde toch nog een tweetal kuitenbijters. Onderweg zelf koud water kunnen oppompen wat welkom was bij zo'n 24 graden. Om 19.00 uur gezamenlijk dineren. De alberque is completo en dus ben ik blij dat ik vooraf heb geboekt. Verder weinig meegemaakt maar het lopen ging lekker. A mañana.

Totaal 21 km.

1. Henk Versleijen:
    9 mei 2022
    Mooi begin van deze etappe! Geniet er van.
  2. Peter Hermans.:
    Ha Fred,
    Weer begonnen aan de tocht der tochten. Veel succes en we gaan je volgen. Groeten.
  3. Ingrid:
    9 mei 2022
    Zo, de kop is eraf. Veel plezier .