Van Astorga naar Rabanal

18 mei 2022 - Rabanal Del Camino, Spanje

Gisteren eerst naar de Opticó gegaan, vlak bij het Gaudi huis. Mevrouw de Opticó keek bedenkelijk maar ze zou het proberen te fixen. Met een goed uur kon ik terugkomen. En inderdaad, de 2 onderdelen waren weer samen en ik vroeg of ik 1 week garantie kreeg. Ze lachte en zei, garantie tot aan de deur😂. Betalen mocht ik niet, ze wenste mij een buen camino. Nog even langs het Gaudi huis en de grote kerk en daarna nog op mijn bed gaan rusten tot het diner. Mijn hospita is van Braziliaanse afkomst en had een Braziliaans dinner voor 8 personen klaargemaakt, uiteraard met zwarte bonen. Daarna nog het restant rode wijn met 3 Americanen weggewerkt en naar bed. Heerlijk geslapen bij het open raam op een normaal bed. Vanmorgen het ontbijt in de albergue (was inclusief) en vervolgens om kwart voor acht weer op weg, geleidelijk stijgend van ruim 800 m. naar 1.100 m. als opmaat morgen naar het Cruz de Ferro op 1.511 m. Nu een lekkere gazpacho (al de hele week naar uit gekeken) en een koel biertje in Albergue Possada El Tesin. De chef zorgt ervoor dat de was wordt gedaan. Hoe fijn kan het leven van een pelgrim zijn.😁

Totaal 174 km.

1. Nell en Ton:
    18 mei 2022
    Hallo Fred, ben net je reisverslagen aan het lezen. Zo te horen heb je het prima naar je zin en gaat het lopen van een leien dakje en na zo’n dag wandelen gaat een koud biertje er vast wel in. Veel succes met het verdere verloop van je tocht, groetjes Ton